vrijdag 12 juli 2013

Au revoir

aan onze keukentafel is al heel wat geschreven

Als kind al begon ik vaak aan een dagboek. De ene keer omdat de grote schoolvakantie genoeg avonturen opleverden, de andere keer omdat ik een mooi reis maakte. In mijn puberteit om alles over mijn kalverliefdes en vriendinnenperikelen voor het nageslacht te kunnen bewaren. In mijn latere leven vaak omdat ik dacht dat ik een creatieve schrijfader had aangeboord. Al die onaffe schrijfsels belandden vroeg of laat toch altijd weer bij het oud papier. Het enige logboek wat immer de tand des tijds heeft doorstaan is dat over mijn tuin. Eerst in Nederland en daarna hier. Beslist niet frequent, maar alle bijzonderheden, aanwinsten, veranderingen in de borders en de komst van de eerste nachtvorst en zomervogels worden genoteerd. Toen brak het digitale tijdperk aan en zette ik mijn eerste schreden in Blogland. Een mooi medium om weer eens wat hersenspinsels en zielenroerselen onder woorden te brengen. Dit keer zelfs opgeleukt met foto's. Maar nu, na vier jaar verhaaltjes over huis, tuin, man en kinderen te hebben geschreven; na veel blogberichtjes over mijn eerste steken op patchwork, naai- en breiwerken (die eigenlijk toch nooit echt het beoogde eindresultaat opleverden) stop ik ermee. Nee, niet omdat ik jullie niet meer gezellig vind, au contraire zou ik willen zeggen. Ik heb veel leuke contacten gelegd en zelfs live ontmoetingen, cadeautjes ontvangen en complimentjes over mijn knutelscapriolen gekregen. Maar bloggen over echte zielenroerselen, over wat me echt bezighoud, daar waag ik me nog steeds niet aan. Ik houd dit blog nog wel een tijdje in de lucht, al was het maar om de blognaam veilig te stellen. Maar ook om mezelf de gelegenheid te geven om over een poosje misschien toch wat bespiegelends op het web te spinnen. Ik wens jullie allemaal een fijne zomer en ik blijf jullie blogs zeker volgen. Au revoir.

17 opmerkingen:

Supergoof zei

Fijne zomer Dorothé, en hopelijk tot ziens,....
:o)

Annelies zei

Fijne zomer en ik hoop echt weer bij je te lezen.

Mon jardin en ik zei

Jammer dat je stopt. Miste je al een tijdje.
Heel fijne zomer. Met het weer van nu is dat geen probleem.
Anje

Martine zei

Fijne vakantie en je komt vast wel weer over Frankrijk vertellen.
Groetjes Martine

Tilly zei

Fijne zomer Dorothé,begrijp het helemaal. En wie weet kom je een keer terug om belevenissen van het franse land te vertellen. groetjes Tilly

wilma oud zei

Hele fijne zomer en dank dat ik van je blogs mocht lezen. Groetjes Wilma (zelf geen blog)

Evelyne zei

Hi Dorothé, snap absoluut wat je bedoeld, ik heb het zelf ook wel eens die twijfel, vooral over mijn "Autour" blog, weer die zelfde bloemen enz,
Zeker omdat we nog steeds aan het bouwen en verbouwen zijn, is er niet zoveel tijd voor ander nieuws, behalve mijn handwerken, dat zou ik toch niet kunnen missen, maar daar heb ik "Eefsneedle blog" voor.
Hele fijne zomer samen met Pieter en we komen elkaar vast wel weer tegen.
Groetjes, Evelyne

toller zei

Hallo Dorothé,
Heb ik net je blog ontdekt ga je er (voorlopig) mee stoppen. Ik kan nog even vooruit want ik ben aan het begin van je blog begonnen.
En het is erg leuk om te lezen!
Toch, het komt vaker voor. Mijn hond schrijft ook zijn eigen blog en heeft besloten als hij twee jaar is (over een paar dagen) er een punt achter te zetten...
(www.tollerbjork.blogspot.nl)
Geniet lekker van je leventje daar in Frankrijk en tot ziens!
Groet, Masja (van het fotoclubje)

carina zei

Adieu dan maar, vind het wel een beetje jammer.....ook al gaat het over het zelfde bloemetje enzo maar een keuze is een keuze. Zie ik je nog wel een langs komen op mijn blog?

lheurebleue zei

het zou echt jammer zijn als je zou stoppen. maar ik zou het wel begrijpen.
ik wens je alvast een mooie zomer en hoop toch nog iets van je te horen of zien ...

KijkDaarIs zei

Even een kleine vakantie...en dan laat je ons toch wel weer mooie foto's zien???
Zo niet dan wens ik jullie alle goeds...en blijf genieten van al het goede!!!

Willy zei

Een fijne zomer en wie weet.
Groetjes,

Lida zei

Lees ik nu pas dat je wilt stoppen! Ja dat krijg je als je zelf te druk ben voor woorden en amper tijd hebt om bij te lezen! Maar meis als het niet lekker meer voelt dan moet je gewoon doen wat je hart je ingeeft en misschien dat de winter weer inspiratie geeft en ook je steekjes weer een resultaat geven waar je blij mee bent en anders kun je ons altijd nog tips geven over hergebruik, zoals die gave viskoffer!! Dus ik hou je in mijn lijst en hoop op eens! Een heel fijne zomer en hopelijk tot ziens of schrijfs! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Ik heb genoten Dorothé! Tot ziens en een lieve groet uit Urk,
Antje uit Urk

Herman zei

Au revoir Dorothé.
Ik kan mij levendig voorstellen hoe je tot jouw beslissing komt.
Zelf gebruik ik mijn blog allang niet meer als een verslag, maar meer laboratotium waarop ik af en toe een fragment uit mijn notitieboek publiceer. Maar zoals je wijs schreef er zijn steeds meer zaken die ongepubliceerd blijven.
Ik wens jou en de jouwen een heel goed leven!

Anoniem zei

Wel heel jammer, maar als het voor jou zo goed/ beter voelt dan alle respect natuurlijk.
Ooit begon ik met 2 "favoriete" blogs,die van jou en nog iemand uit Frankrijk.
Zij kocht op een gegeven moment een nieuw huis, (beetje Engels aandoend) en toen was het hele wonen in Frankrijk klaar.
Ik denk dat jij haar kende.(?)
Ben haar naam vergeten, maar ik genoot van jullie verhalen en belevenissen is Frankrijk.
Dank je wel voor al je mooie verhalen en het ga jullie goed, blijf genieten!!!
Groet van Mia uit Ter Apel.

Anoniem zei

Als ik je zo lees heb je helemaal geen tijd meer om te bloggen, zoveel leuke dingen te doen die ook allemaal tijd en aandacht vragen.
Maar na deze tijden komen hopelijk weer andere ...dus wie weet.
Bedankt voor de mooie verhalen . Licia H