zondag 13 april 2014

Ik kan het toch niet laten

Mijn vingers kriebelden al een tijdje om weer eens wat uit dat toetsenbordje te rammelen. Dat komt vast ook omdat de lente (net als in Nederland) zo fantastisch van start is gegaan. Alles vliegt de grond uit. We lopen dagelijks wel drie maal door de tuin om te kijken of er weer een knopje is opengesprongen of dat er weer een neusje groen uit de aarde omhoog schiet. Omdat het zo vroeg al mooi weer werd is het tuinvirus op dit moment in alle hevigheid toegeslagen.
Vanochtend hebben we de kleine tomatenplantjes keurig in het gelid uitgeplant. Ieder met een eigen stok en een eigen drinkfles. Tot onze verassing komen de aardappelen ook al boven de grond dus nu maar hopen dat er geen nachtvorst meer komt. De oude kweepeerboom staat heel wat te beloven. Als hij op zijn spectaculaire hoogtepunt is, zal ik er een foto van maken om hem aan jullie te showen. 
De blauweregen staat als een heuse straatmadelief te flirten met haar overdaad aan blauw en de boompioen ruik je door de hele tuin. Kortom ...... alles is zoals een toffe tuin zich hoort te gedragen in het vroege voorjaar.  Het handwerkvirus is ook nog steeds aanwezig, zij het wat sluimerend. Afgelopen tijd ben ook ik door de kruissteek gestoken en ik moet zeggen, het is gevaarlijker dan heroïne. Altijd is er nog wel een draadje of een kleurtje wat nog eventjes afgemaakt moet worden voordat je weer aan de dagelijkse beslommeringen deel kan nemen. 
Maar enige spoed is dan ook wel vereist want voor de deken moet ik 108 blokjes borduren. Zoals jullie zullen begrijpen ben ik de winter wel doorgekomen. Zittend aan de keukentafel in de behaaglijke warmte van ons nieuwe houtgestookte fornuis. Maar nu gaat dat weer uit en gaan we er buiten weer een fantastische lente van maken. Tot snel.

20 opmerkingen:

Berna zei

Gezellig dat je er weer bent! Je borduurt de janeblokjes? Heel mooi hoor. En wat ziet je tuin er fantastisch uit. Hou ons maar weer lekker op de hoogte van de ontwikkelingen!

Judith zei

Mooie blokjes, ik word er gewoon onrustig van. Zal ik dit dan ook? ben reuze benieuwd hoe je het verwerken gaat. Fijne zondag nog,

Mon jardin en ik zei

Wat leuk dat je er weer bent. Wat is het een fantastisch voorjaar. De tuin is werkelijk elke dag opnieuw een ontdekkingsreis.
Wat een moed om al die blokken te borduren.
Zou leuk zijn elkaar een keer te ontmoeten op een maandag misschien.
Fijne zondag
Anje

Monica zei

Hé Dorothé, super leuk weer een berichtje van jou. Inderdaad heerlijk al het ontluikende groen en bloesem, en dat al zo lekker vroeg in het jaar, wij hopen dat het de hele zomer zo mooi blijft :-)
Wat leuk worden deze geborduurde blokjes, aan het patronenboek te zien is het niet de Dear jane?, of toch wel, maakt eigenlijk niet uit, het leuke is dat jij ze als losse blokjes borduurt om ze later tot een geheel te maken, ben reuze benieuwd naar het resultaat. Mogelijk ontmoeten wij elkaar deze zomer ook weer? Succes met al je leuke projecten

Annelies zei

Prachtige blokjes en wat gezellig weer bij je te lezen !

Evelyne zei

Hi Dorothé , wat leuk dat je er weer bent! Je schrijvers talent ben je nog niet verleerd.
Wat een mooie blokken ben je aan het borduren. Hoeveel heb je er al, 108 zijn er nogal wat.
Heerlijk hoor die lente, wij zijn vandaag uit Nederland gereden, dus hier heeft de tuin weer even extra aandacht nodig.

Blijf gewoon lekker schrijven het is altijd leuk om jou blogjes te lezen.

Fijne lente week en groetjes, Evelyne

flowersandhome zei

Fijn weer wat van je te horen! Idd met dit mooie weer is in de tuin bezig zijn fantastisch, en dan altijd weer wat ontdekken, heerlijk.
Mooie handwerkvierkantjes zo helemaal geborduurd, leuk ideetje!
Lieve groet,
Marian

Martine zei

Zijn dit Dear Jane blokjes. Wat een leuk idee en ook een heerlijk werkje. Hier staat de blauwe regen ook op springen.

Thea zei

Wat leuk dat je er weer bent!!
Er is idd erg veel in de tuin te beleven nu. Heerlijk dat voorjaar!!

Zit je eigenlijk ook op Facebook??

Ik ben daar meer te vinden als op mijn blog.

Groetjes Thea ♥

Lida zei

Hé ook weer wakker uit de winterslaap! Had je al gemist! Wat leuk zeg al die geborduurde blokken, zal wel een zware en erg mooie deken worden! Geniet maar van je tuin, hier doen wij dat ook! Groetjes
Lida

Janny de Roo zei

heerlijk he dat je weer buiten kunt genieten van al het moois....op dit moment is het hier flutweer, felle zon en dan weer (nog fellere) buien....een dag om thuis wat om handen te hebben dus....! ben erg benieuwd hoe je deken eruit gaat zien in de loop der tijd.

mieke zei

Gezellig, als er steeds weer het e.e.a. uit de grond komt en aan de bomen groeit.
Succes met de blokjes.
grtjs Mieke

Willy zei

Fijn dat je weer blogt en we weer mee kunnen kijken. De tomatenplanten staan er keurig en goed verzorgd bij. Ik ben ook benieuwd welke blokken dat zijn, het is in ieder geval erg mooi. Fijne Pasen,

lheurebleue zei

wat leuk om weer wat bij je te lezen. meer van dat!
geniet van je heerlijke tuin en Joyeux Paques!

Henk zei

Gelukkig, het toetsenbord rammelt weer. Ik heb je gemist en ben blij dat de lente weer inspiratie geeft om mooie stukjes te schrijven en prachtige foto's te delen.

Antje uit Urk zei

och gelukkig, je bent er weer! Ik pauzeer ook zo af en toe!
groetjes uit Urk

Anoniem zei

JE BENT ER WEER!!! IK HEB JE LEUKE VERHAALTJES ECHT GEMIST, ONTDEK JE NET VIA BALSEMIEN.
GA ALLES MORGEN NOG WAT RUSTIGER DOORLEZEN. STOND NU OP HET PUNT DE COMPUTER TE SLUITEN. HOOP DAT JIJ ZELF ER OOK WEER PLEZIER IN KRIJGT. DANK EN GROETJES, MIA UIT TER APEL

carina zei

Heerlijk je tuin en prachtig je blauweregen. Leuk die moestuin! En ook een hele klus je dj borduurwerk. Hij wordt wel heel mooi!

Thea zei

Wat leuk dat je er weer bent! Tja, dat blog virus, is me wat!! Hihihi.....je raakt er niet snel af!

Prachtige tuinfoto's laat je zien!

Ik zit tegenwoordig meer op FaceBook als dat ik blog!!

Fijne zomer.

Lieve groetjes van Thea ♥

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.