maandag 29 september 2014

De appels

Mijn goede voornemen om weer te gaan bloggen is er wel bij ingeschoten. Vorige week lag ik languit in het gras van ons bomentuintje toen ik zag dat de foto van april naadloos over kon gaan in een foto van die dag. In de tussenliggende tijd is de zomer voorbij gevlogen. 
Ook hier was het een gekke zomer qua weersgesteldheid: nat, koud, heet, droog, wind en windstil. Maar wel weer gezellig met onze twee kleine prinsjes, die zich heerlijk vermaakt hebben in het badje in de tuin terwijl wij de moestuin in bedwang hielden. Hun moeder heeft een beetje op adem kunnen komen van de hectiek van het Nederlandse leven. Met onze onze andere griet en haar lief hebben we de wijnvoorraad in de Bourgogne weer teruggebracht naar een verantwoorde hoeveelheid. Verder lekker met familie en vrienden lange avonden aan een goed gevulde tafel doorgebracht. Kortom ...... het wordt tijd voor het najaar. Met zo'n vol zomers leven is het handwerken er bij ingeschoten. Want naast de visite, de tuin, feestjes en andere uitjes heb ik ook een fiets gekocht en jullie begrijpen dat daar ook op gefietst wordt. Met heel veel plezier zijn we er weer mee begonnen. Toen we hier kwamen wonen hebben we onze fietsen eigenlijk aan de wilgen gehangen omdat de omgeving hier wel heel erg heuvelachtig is. Na 8 jaar bourgondisch leven is het toch wel weer nodig om iets te gaan doen om je af en toe met goed fatsoen nog in badpak te kunnen vertonen. Ja ..... Dat gaat lukken! Op mijn hemelsblauwe sportfiets vlied ik langs kanalen en oude spoorbanen. Dus nog wel even zonder heuvels, maar wat is het weer  heerlijk om te doen. 
De deken van de kruissteekblokjes is tot de helft gevorderd. O ja, het patroon is uit het boek 108 blocs van Nathalie Trois. Nu het hefstiger wordt, zal ik de naald ter hand nemen om nog eens een blokje te vervaardigen. Wie weet is hij af voor de volgende winter, want soms wordt het wel een beetje saai om te doen, al die steekjes. Ik zal toch ook het patchwork van stal halen voor de broodnodige variatie. Dus genoeg ideeën om er een geriefelijke herfst en winter van te gaan maken. En ook wel weer inspiratie om jullie af en toe te verassen met een berichtje. Tot snel.





7 opmerkingen:

Monica zei

Hé Dorothé, leuk weer een blogje van je te lezen. Heeft jouw groentetuintje veel lekkers gegeven? en ben benieuwd hoe het met de kippen gaat. Inderdaad een wisselvallige zomer, maar ook voor ons was het heerlijk. Succes met je handwerken in de winter, kijk er met belangstelling naar uit. groetjes Monica

Judith zei

Nou het is je vergeven hoor, heerlijk toch dat de tijd zo lekker verstrijkt! Familie, vrienden, een. Goed glas wij , wat lekkers en af en toe op het fietsje, toch ook je Nederlandse roots. Inhouden. Fijne avond, juud

dineke zei

Heel toevallig voor het eerst sinds ik denk wel een jaar, kijk weer eens opde blogs en wat zie ik als eerste........jouw blog. Weer eens wat anders dan via het tablet converseren, hahaha, was weer leuk om te lezen (en zien).

Mon jardin en ik zei

Wat gezellig dat je er weer bent. Stoer om op de fiets te stappen. Maar ja ,soms is dat nodig ,zeker na een bourgondische zomer met familie en vrienden. Ook wij hadden van dat rare weer.
Nu genieten van een hollandse nazomer.
Anje

Mon jardin en ik zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Janny de Roo zei

Hier kwam er ook mondjesmaat wat op de Blog te staan, daar is herfst/wintertijd weer geschikt voor....zal vast allemaal goed komen. Belangrijkste is dat je de zomer hebt beleefd !

Thea zei

Leuk dat je er weer bent.

Prachtige appels heb je staan. Geweldig, het fruit doet het dit jaar wel erg goed, niet?

Fijn weekend.

Groetjes Thea ♥