zaterdag 18 oktober 2014

Proberen

Wat hebben we toch een mazzel met het weer. Al dagen de korte broek aan en lekker rommelen in de tuin. s'Avonds sterren kijken en genieten van alle uilen die elkaar een goede nacht wensen. Gelukkig voor de vlinders bloeit de verbena nog volop. Al de andere bloeiende planten beginnen toch wel een beetje aan de herfst te denken. De asters zijn al afgeknipt en om een grote bos dahlia's in de vaas te krijgen moet toch al wel wat moeite gedaan worden. De foto van vandaag heb ik genomen met mijn kleine fototoestelletje. Een kleine pentax die standaard in mijn handtas zit omdat je nooit kunt weten wat je onderweg tegenkomt. Nu heb ik een verloopstekker gekocht en kan ik de foto's rechtstreeks op m'n Ipad importeren. Er moet nog even op de techniek van dit kleine pentaxwondertje geoefend worden. Dat heeft allemaal een reden. Want na veel wikken en wegen heb ik besloten om mijn spiegelreflexcamera thuis te laten. Het gaat me aan het hart maar het loopt heel wat ontspannener zonder zo'n camera om je hals. Ja ...... we gaan binnenkort op vakantie. De borduurwerkjes gaan wel mee. Al is het maar om de tijd te doden tijdens 12 vlieguren. Zowaar ook al een adres gevonden van een megagrote stoffenwinkel aldaar. Inbrekers kunnen gewoon thuisblijven, we hebben al oppas voor huis, haard en poes. Pffffff, het duurt nog een week voor we vertrekken, dus ik laat jullie nog even in spanning over onze bestemming. Maar ik denk dat er voor Berthie wel weer een mooie textielkaart te scoren valt.

4 opmerkingen:

Tilly zei

Het weer is fantastisch. Wens jullie een fijne reis toe en veel plezier daar. Groetjes Tilly

Evelyne zei

Wat een heerlijk vooruitzicht.... vakantie!
Ben benieuwd naar de foto's.
Voor het weer hoef je eigenlijk niet weg!
veel plezier en groetjes,
Evelyne

Monica zei

Mooie foto, en is hert gelukt om genoeg gespaard te hebben voor die reis naar... waar je het ooit over had? Ik kijk met belangstelling uit naar de foto's van dan. Goede reis en ga genieten. (wij vertrekken volgende week weer naar ons stekje in het zuiden)

Mon jardin en ik zei

Wat heerlijk om binnenkort op vakantie te gaan. Wens je een heel fijne reis.
Vandaag is het weer hier omgeslagen en doet de herfst zijn intrede. Koud is het nog steeds niet gelukkig.
Anje