zondag 5 oktober 2014

Regendagje

Heb gisteren mijn tuinschuurtje helemaal opgeruimd. Wel 100 lege bloempotjes opgestapeld voor de liefhebber (kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze zomaar weg te gooien). De overige 50 exemplaren netjes op de plank geparkeerd om in het voorjaar weer te gebruiken. Vorige maand heb ik, als experiment, stekken van de rozen genomen en er zijn er nu zeker al 5 aangeslagen. Gisteren dus ook nog maar de andere rozen gestekt, netjes op rijtjes, zoals ook het gereedschap in het schuurtje. Dat is een beetje een tik van mij, alles geordend op rijtjes en stapeltjes. Mijn vriendinnen pesten me er wel eens een beetje mee. Maar op deze manier kan ik alles wel vlug terugvinden en dat scheelt een hoop ergenis. Dat kan ik niet zeggen over onze nieuwe printer die we op dit moment proberen aan te sluiten. Dus we nemen maar snel een glaasje wijn om wat te kalmeren en naar buiten te kijken want daar is het vandaag somberheid in de vorm van mist en regen.  En wat vinden jullie van m'n perlagoniumverzameling in wording. Ik hoop dat ze netjes de winter zullen doorkomen.

9 opmerkingen:

Mon jardin en ik zei

Wat een keurig schuurtje. En je pelagoniums komen zeker de winter door. Donker en vorstvrij bewaren en volgende zomer bloeien ze weer. Vorige qinter stonden de mijne de hele winter zonder toezicht in Frankrijk. Pas in maart waren we er weer en ze deden het allemaal weer.
Fijne week.
Anje

Monica zei

Oké, dat ziet er weer super netjes opgeruimd uit. Leuk om te stekken en te proberen wat te laten overwinteren. Wij komen over drie weekjes weer terug op het Franse platteland om dan inderdaad ook een en ander 'winterklaar' te maken. groetjes

Lida zei

Wat een heerlijk nette schuur, zal maar geen foto's van de onze nemen, ben altijd weer blij als ik zonder benen te breken eruit ben, dus wil heeeeeeel graag met je ruilen! DH rijgt bij ons de potten op een touw en hangt ze dan op aan de muur, valt niet om en ik struikel er niet over! Wat zien je Perlagonia er schitterend uit! Hier wordt wel gestekt, maar meestal overleven ze de winter niet! Groetjes
Lida

Annelies zei

Laat ik zeggen dat er in onze schuur iets meer spinnen zitten.

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijke oude schuren , vol met prachtig gereedschap. potjes en zo veel moois. Het ziet er geweldig uit

dineke zei

Als een van je vriendinnen hier zou ik niet durven je ermee te plagen! Het is toch altijd zo dat ik veel plezier heb van jouw ordelijkheid en geregel. Waarvoor mijn welgemeende dank! Overigens was ik onder de indruk van je keurige zolder. Gelukkig kom je me helpen met de kasten vol handwerkspullen op zolder, ik kijk er al naar uit.

Evelyne zei

Zooooo!!!! Dat schuurtje ziet er netjes uit! Ben benieuwd naar je handwerkjes die gemaakt worden deze herfst/ winter.
groetjes, Evelyne

Berbel Beseke zei

Heerlijk, als alles zo netjes opgeruind is!

Anoniem zei

Heerlijk Dorothe! Wat zien de potjes er schattig uit, dat moet goed komen!
Groetjes
Antje uit Urk