Het wil maar niet gaan sneeuwen

Het hangt al dagen in de lucht en af en toe is de wereld daadwerkelijk wit maar de volgende dag is de sneeuw al weer gesmolten. Wel lekker binnen-zit-weer. Dat doe ik dan ook met veel plezier. Ik brei wat, ik lees wat en pruts aan de mandjesquilt. Ik vind deze mandjesquilt een reuze leuk project. Tegen al mijn principes in toch maar weer een facebook account aangemaakt om mede quilters te ontmoeten en van hen te kunnen leren. Want dat is het voor mij zeker, veel nieuwe technieken, veel leren. Ik heb tot nu toe op safe gewerkt; rechte lapjes, veel met de naaimachine en eenmaal de hexagonquilt met de engelse paper piecing methode. De paper piecing methode met de voorgeprinte patronen onder de naaimachine had ik nog nooit gedaan. Moeilijk vond ik dat, het kostte me veel stof. Nee, het is niet mijn favoriete methode. Dan dat appliqueren, dat is leuk. De eerste rondjes waren niet echt rond, maar dat vond ik niet zo erg. Bloemen zijn in het echt ook niet allemaal even rond. En het ging steeds beter, sneller en secuurder. Op de logeerzolder heb ik een 'ontwerpwand' gemaakt, net echt.

Op naar het volgende mandje. Nu eerst nog mijn spinopdracht afmaken voor het eind van de maand.
Omdat je natuurlijk niet ėcht de hele dag binnen kunt blijven zitten, heb ik al mijn verschillende helleborusbloemen gefotografeerd die nu uitbundig beginnen te bloeien en warempel zag ik zomaar ook al twee blauwe druifjes staan. 


 
Morgen zal ik in de schuur op zoek gaan naar alle vogelvoer huisjes en plankjes want mijn gevederde vriendjes komen nu steeds meer langs op zoek naar iets lekkers. 
Allemaal een fijne week toegewenst.



Reacties

Tilly zei…
Je mandje ziet er mooi uit,en wat een mooie foto's heb je gemaakt.
GroetjesTilly
Ineke zei…
Oh die bloemen van de helleborus, geweldig, wat mooi!!! Je mandjes zien er leuk uit en je ontwerp-wand leuk zeg, is dat van dat materiaal waar ze spullen in verpakken?
Liefs, Ineke
Annelies zei…
Wat een leuk begin van je mandjes !
Geweldig die ontwerpend, moest ik ook maar eens maken....
Chris zei…
Wat prachtig, die Helleborus bloemen, wat een verschillen!
Het is nu toch wel iets kouder, hier tenminste vriest het een paar graden. Bijzonder hoor, dat die blauwe druifjes al bloeien.
Leuke applique is dat, ja, dat is leuk werk!
Wat leuk die mandjes. Heb, net als jij tot nu toe rechte dingen met de machine aan elkaar gezet en overweeg ook om te gaan appliceren. Ziet er zo leuk uit en het is weer iets nieuws. Nooit te oud om te leren. Toch? Het is hier ook ineens behoorlijk koud maar geen sneeuw. Prachtig, die helleborus.
Anje