Ze zeggen wel eens....


dat een kat negen levens heeft. Soms vraag ik me af waarom zo'n beest er zoveel nodig heeft. Onze Fien ligt dagen te slapen, gaat af en toe naar buiten om een muis te vangen en zit op gezette tijden voorbeeldig voor haar bakje te wachten op nieuwe aanvoer. 




Ik daarentegen kom tijd te kort. Ik zou er best een leventje bij kunnen gebruiken. Zoals jullie kunnen zien zijn mijn handwarmers af met bijna perfecte kabelsteekjes. Voor het groene vest heb ik, op één schoudertje na, het rugpand af. Aangestoken door het piece & plenty virus (je kunt er dus niet resistent tegen worden) ben ik begonnen met het eerste blok. Wat een gepruts zeg voor iemand die nog nooit ge-apliqueerd heeft. Ik heb eerst wat proeflapjes gemaakt omdat er hier niemand in de buurt ooit van de needle turn-techniek heeft gehoord. Een van de dames op onze handwerkclub apliqueert met miniscule festoneersteekjes. Aan de achterkant van haar werk ziet er net zo mooi uit als aan de voorkant. Dat gaat mij echt niet lukken. Nu rommel ik op mijn eigen manier en niet onverdienstelijk het bloemenmandje op het lapje. Ik hoop dat er medeblogsters zijn die13 februari naar de show & tell in Rijpwetering komen. Ik heb al een treinkaartje gekocht, bedje geregeld bij een toffe vriendin en we komen samen naar de middagsessie van Judith luisteren en kijken. Dan neem ik mijn lapje mee om het door jullie te laten keuren. 
Ook wil ik nog voor 6 februari mijn gesponnen wol twijnen om mee te nemen naar de spinbijeenkomst en voor vrijdag aanstaande moet er nog iets knutseligs verzonnen worden voor de kleintjes bij de naschoolse opvang. En dat rokje, ja, dat wil ik ook nog afmaken. Pfffffff en die kat maar slapen. Nee hoor, echt klagen mag én wil ik niet want het leven lacht me toe in dit gloednieuwe jaar. Ik wens jullie allemaal hetzelfde toe. 

Reacties

Chris zei…
Heerlijk die kat! Daar word je zelf ontspannen van. Jij hebt het ook al over Tijd! Wij weten die wel te vullen!
Ruim een jaar geleden volgde ik een applicatie-cursus. O, wat heb ik daar toch veel geleerd. Ik had er weinig ervaring mee. Toch merk ik dat je je eigen stijl ontwikkeld, wat je het best ligt. Needle-turn wordt altijd mooi, maar is niet altijd heel makkelijk. Veel succes met alles!
Annelies zei…
Wat een mooie handwarmers !!
Annelein zei…
Ben helemaal verliefd op je mooie polswarmers... super mooi!!
Evelyne zei…
Hi Dorothé, wat kan een kat lui zijn hè. Wat een verspilling van tijd, misschien moeten we een dealtje sluiten met de kat om wat tijd van hun over te nemen.
Wat leuk is, dat ik me ook heb opgegeven voor de Show and Tell van Judith in de middag, dus zie ik daar weer eens. Wat een verrassing is dat , dat ik jou daar dan tegenkom.

Ik zie je daar, tot dan.
Groetjes,
Evelyne
Monica zei…
Dorothé wat ben jij weer lekker bezig. leuk hoor. En Jaaa Hoor..... jullie 's middags, ik/wij zijn er 's morgens, dus misschien zien wij elkaar tussendoor even.
Daags erna zal ik weer naar la douce France vertrekken en zal het deze zomer vast wel lukken elkaar daar weer te ontmoeten.