maandag 14 maart 2016

Zwarte nagels

Dat doet me er aan denken dat ik een nieuw nagelborsteltje moet kopen, zo'n gezellig houten gevalletje. Het wordt hier nog zoeken want we hebben hier geen Dille en Kamille winkel. Ik begreep van de weerman dat jullie gisteren al zo'n mooie dag hebben gehad.  Hier is vandaag de lente aan komen springen! Hop de tuinbroek aan en wieden maar. Ik hou wel van die zachte winters, als het winter is maar als het voorjaar weer aanbreekt dan had ik toch liever een koude winter gehad. Man, man wat een onkruid. Ik heb nu een border schoon, nog zeven te gaan. En dan hebben we het nog niet over de moestuin gehad. Werk aan de winkel dus. Geen probleem, heerlijk buiten bezig zijn. De eerste merels zingen alweer uit volle borst, de specht lacht zich een hoedje en de mussenmannen vechten alweer om het mooiste nestgat in de muren van de schuren en het huis. Er zijn nog wel wat klusjes waarbij enige spoed vereist is, zoals het snoeien van de druiven, het verplanten van de aardbeiboom(struik) en de nep-jasmijn. De rozenborders die ik vorig jaar heb aangelegd, gelukkig met naambordjes, blieven node een beetje mest. 
En als de zon dan achter het schuurdak is gezakt, is het tijd om naar binnen te gaan waar dan dat oude nagelborsteltje tevoorschijn komt. Na een grondige schrobbeurt van de handen snel een biertje voor de grootste dorst en een dit stukje typen. Dat ik het meteen maar typ is omdat ik zo blij ben met zo'n lenteachtige stemming en ik hoop dat hij op jullie overslaat. 
Nu even een keuze maken voor een binnenwerkje (eigenlijk moet ik poetsen), het breiwerk of de mandjesquilt of toch maar de voorbereiding voor de naschoolse opvang even spinnen offffffff pinterest even over mijn tabletje sleuren. Hmm, moeilijk, vest al drie maal uitgehaald, brei geloof ik het vijfde voorpand, maar nu klopt alles. Voor de mandjesquilt ben ik bij maand 4 en dat ontwerp vindt niemand leuk, ik ook niet. Dus nu heb ik mij ook maar een air aangemeten van ontwerper en ga ik een eigen blok maken. Omdat ik een vorig jaar een schapenvacht van de buurman heb gekregen, van een charolaisschaap hoef ik niet lang na te denken over de vulling van mijn quilt. Deze wol is te kort om te spinnen en nu ga ik hem kaarden en gebruiken als vulling. Dus op mijn eigen blok komt geen bloemenmandje maar schaapjes. 
En dan heb ik nog niet eens vertelt over de buizerds die al heerlijk zweven op de thermique, de eerste vlinders die zich warmen en de hagedissen die de vliegjes bij de winterbloeiende kamperfoelie verorberen. 


5 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Nou..dat is gelukt hoor, ik ben helemaal in de lentestemming na dit mooie logje! En het poetsen kan wel ff wachten hoor!! Lekker handwerken!
groetjes uit Urk

Annelein zei

Heerlijk hè, als het zonnetje schijnt. Tijd van schoonmaken en opruimen. Vandaag is hier geen zonnetje maar toch wil ik wat buiten doen en binnen liggen ook nog wat klusjes te wachten...

Monica zei

ha, Dorothé, dit lijkt bijna helemaal mijn verhaal, het lijkt wel of je ineens een ander mens bent geworden, en je op één dag alles wilt doen.

wilma oud zei

Door jouw blog, waan ik me ook in de lente, maar hier is het zonnetje wel lekker achter glas, maar nog te koud om in de tuin te werken. Veel plezier. Groetjes Wilma

Willy zei

Het zonnetje komt hier net tevoorschijn, hopelijk zet het door. Ik sta nu ook te popelen om naar buiten te gaan. Groetjes,